Gå til indhold

Hvem, hvad, hvor? Borgernes forventninger og adfærd i sundhedsvæsenet

Danske Regioner holder den 1. september 2017 konference om borgernes forventninger og adfærd i sundhedsvæsenet, i regi af Borgernes Sundhedsvæsen.

Hvem er borgerne, hvad er deres forventninger, og hvor skal vi møde dem i fremtidens sundhedsvæsen? 

I 2015 lancerede regionerne, Danske Regioner, KL og 14 sundhedsfaglige organisationer og patientforeninger en fælles erklæring om at arbejde for et sundhedsvæsen, hvor borgere, patienter og pårørende oplever, at deres viden, behov og præferencer er udgangspunktet. I regi af arbejdet med Borgernes Sundhedsvæsen vil konferencen 1. september sætte fokus på borgernes forskellige udgangspunkter, forventninger og behov.

Vi sætter spot på fremtidens sundhedsvæsen, og spørger organisationer og patientforeninger: Hvordan håndterer vi de mange forskellige behov i fremtiden?

På programmet er også Innovationsminister Sophie Løhde, der vil fortælle om regeringens ventede sammenhængsreform med fokus på nudging og styring, adfærdsforsker Pelle Guldborg giver bud på, hvordan nudging kan være en måde at møde borgerne på i fremtidens sundhedsvæsen, og COO i SAS Lars Sandahl Sørensen spørger og perspektiverer til, om sundhedsvæsenet kan lære af turistindustrien, når det handler om at skabe brugerfokuserede indsatser og øget tilfredshed.

Hent materialer:

Læs mere:

borgernes sundhedsvæsen

Årets borgerinddragende initiativ

Grafik med blomsten og teksten "Årets bogerinddragende initiativ 2017"

Prisen Årets Borgerinddragende Initiativ gik i 2017 til børneafdelingen på Amager og Hvidovre Hospital for et projekt for unge med kronisk sygdom.