Hver af de fem regioner har etableret centrale indkøbsafdelinger. Indkøbsafdelingerne arbejder bl.a. med:
- At udføre udbud og indgå aftaler på varer og tjenesteydelse
- At implementere aftalerne og følge op på brugen af dem
- At implementere og optimere elektronisk handel i organisationen
- Logitik ift. forsyning af varer til hospitaler og andre institutioner
- Leverandørstyring og leverandørsamarbejde
Kredsen af Økonomidirektører
Læs mere: Om det fælles regionale samarbejde på indkøbsområdet på regionsudbud.dk
Kredsen af økonomidirektører består af økonomidirektørerne fra de fem regioner og cheføkonom i Danske Regioner, Rikke Margrethe Friis.
Samarbejdet i Regionale Indkøbschefer
Hver indkøbsafdeling ledes af en indkøbschef. De fem indkøbschefer mødes ca. hver måned i gruppen Regionale Indkøbschefer, der er omdrejningspunktet for regionernes koordinerende indsats på indkøbsområdet. Udover indkøbscheferne deltager også repræsentanter fra henholdsvis Amgros og Danske Regioner i møderne.
Kontakt de fem indkøbschefer:
Region Nordjylland
Birgitte Fjeldgaard: bifj@rn.dk
Region Midtjylland
Birgitte Nellemann: birgitte.nellemann@stab.rm.dk
Region Syddanmark
Annette Bjørn: ab@rsyd.dk
Region Hovedstaden
Jens Brøndberg: jens.broendberg@regionh.dk
Region Sjælland
N/A