Valgkampagne nomineret til pris

Kampagnen "Tænk dig om før du ikke stemmer", som blandt andet Danske Regioner stod bag, er nomineret til Kommunikationsforeningens KomPris ´14.

Efter flere års faldende valgdeltagelse blev alle sejl sat til for at styrke stemmeprocenten ved kommunal- og regionsvalget i november 2013. Ved valget i 2009 var stemmeprocenten nede på 65,8 procent - det laveste niveau i 35 år. Derfor gik Danske Regioner, KL samt Økonomi- og Indenrigsministeriet sammen om kampagnen "Tænk dig om før du IKKE stemmer", der nu er nomineret til Kommunikationsforeningens KomPris '14.

Med hjælp fra kendte danskere som bl.a. Simon Kvamm, Sara Bro og Andrea Elisabeth Rudolph skabte kampagnen massiv synlighed omkring kommunal- og regionsvalget 2013 godt hjulpet på vej af alliancer med blandt andre regionale trafikselskaber, Google, Rejseplanen, McDonalds og Dansk Supermarked.

Kampagnen satte fokus på vigtigheden af at stemme og den nye udvidede mulighed for at brevstemme. Effekten af den megen opmærksomhed var mærkbar: Valgdeltagelsen steg med 6,1 procent i forhold til 2009, og brevstemmeprocenten steg fra 3,4 til 5,3 procent.

KomPrisen uddeles den 18. november.


Se mere
Eksempel på kampagnefilm: https://www.youtube.com/watch?v=VYVdY02ZLBc